Nadia och Javars bröllop

I lördags hade jag äran att bevittna min kära vän Nadias bröllop. Det var en emotionell kväll då hon är den första bland mina nära vänner att gifta sig. Men självfallet är jag mer än lycklig för henne och hennes man! Det var en fantastisk kväll fylld med dans, musik, god men stark mat (jag är en riktig mes när det kommer till kryddstark mat), dansuppträdanden och underbara människor. Bröllopet var av pakistanskt tema och även jag bar traditionella pakistanska högtidskläder, en så kallad Salwar Kameez. Vi dansade i flera timmar till pakistansk musik men även arabisk, indisk och svensk. Grym fest helt enkelt! 

 
Shabbe, Sarvin, Waslat, Neda och jag! 
 
Mamma och jag! 
 
Med min bästa Waslat! 
 
Det vackra paret gör entré! 
 
Le gang! 
 
Vilken brud! Wow! 
 
Dansade i flera timmar! 
 
Ett mångkulturellt liv är ett rikt liv 
 
En drottning på dansgolvet 
 
Grymma Waslat dansade med svärdet 
 
Tååårta! 
 
Första valsen - lockade fram en tår eller två (eller snarare 100)
 
Dansunderhållning av duktiga Neda 
 
Mina bästa <3 
 
 
Lööövebirds! 

Kommentarer:

1 nadia:

skriven

så fiiiina bilder :D <3

Kommentera här: