Jag tror jag immigrerar

Det var längesen jag besökte en plats och genast fick så mycket kärlek för den. Men när vi anlände till Phi Phi fick jag nästan omedelbart den känslan. Här lever vi i nuet och jag tillåter mig att släppa allt vad planering och organisering heter (ok jag fixar och plockar efter tjejerna på hotellrummet men någon måtta får det ju ändå vara, haha).

Vi har nu spenderat 3 dagar i Phi Phi Island och har hunnit med en hel del. Bland annat har vi åkt ut på en helt fantastisk båttur till de olika öarna i området, dvs Bamboo Island, Monkey Island, Maya Bay & The Viking Cave. Under turen stannade vi även till vid ett rev där jag för första gången fick prova på att snorkla och låt mig bara säga att jag blev helt kär i den upplevelsen. Vi slängde i bröd i det kristallklara vattnet och bevittnade hundratals exotiska fiskar sluka fe vita kolhydraterna  mitt framför våra ögon. Studerade havsbottnen och alla de små varelser som rörde sig där nere & glömde helt bort tid och rum. Guiden fick till slut ropa upp oss från vattnet då vi behövde ta oss till nästa destination. 
 
Vi har också deltagit i Phi Phis strandfest där vi fick neonlysande kroppsmålningar och drack cocktails ur så kallade buckets medan vi iakttog den häftiga eldshowen där unga män slungade brinnande klot och pinnar i luften. 
 
Och så klart har vi spenderat otaliga timmar vid stranden/poolen. Och fler blir det, utan tvekan. 

Kl 07.45 blev vi upphämtade av guiden. En tidig morgon som definitivt var värt det
Ut på äventyr!
Maya Bay (inspelningsplatsen av "The Beach"
Monkey Island - härligt att få se djur i det fria.
Söta apor som glatt tog emot både frukt och läsk av turisterna.
Så vackert
Snorklade för första gången! Helt fantastisk upplevelse.
Skål

Kommentera här: